פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 28.06.2024
מולטימטריקס תקים חוות רוח ב-500 מגהואט
17/05/2011 18:15

לדברי מולטימטריקס, על פי פרסומים בתקשורת המועצה הלאומית לכלכלה תציג השבוע תוכנית חדשה למכסות ייצור החשמל. כאשר משרד ראש הממשלה מבקש לקדם את האנרגיות המתחדשות המופקות מרוח ומביו-גז ולהפחית במידה ניכרת את המכסות לאנרגיה סולארית.
חברת מולטימטריקס , חתמה היום על מספר הסכמים ועסקות להקמת 5 פרויקטים ברמת הגולן ובגליל של פעילות אנרגית רוח בהיקף של כ-500 מגה וואט, בתמורה ל-38 מיליון שקל. בנוסף מולטימטריקס תעמיד הלוואת בעלים לפרויקטים עתידיים של עד 42 מיליון שקל ל-12 השנים הבאות. הפרויקטים צפויים להוות כ-4.5% מהאנרגיה המיוצרת במדינת ישראל. כך מדווח היומון דהמרקר.

החברה רכשה מחברת מי גולן שבשליטת ד"ר צהל הראל ואברהם מלמד את פעילות החברה באנרגית רוח, וכמו כן חתמה עם חברת אר"י (אנרגיית רוח ירוקה) על הקמת חוות רוח בהספק של 14 מגה וואט ברמת הגולן. חווה זו המתוכננת להקמה היא שדרוג של חוות הרוח הקיימת זה 18 שנה ברמת הגולן בהיקף של 6 מגה וואט.

בנוסף, רכשה מולטימטריקס חלק מזכויות בחוות רוח המתוכננת לקום ברמת הגולן בהיקף של 400 מגה וואט, ותחנה נוספת בגליל בהיקף 75 מגה וואט. לדברי החברה החווה בהיקף של 175 מגה וואט כבר הוכרז על ידי ראש הממשלה כפרויקט לאומי, וכעת נמאת החברה בתהליך אישור של הועדה לתכנון לאומי שתאיץ את קבלת כל האישורים הרגולטוריים לפרויקט.

כמו כן, ד"ר הראל יעביר לחברה מאגר מידע הכולל מדידות רוח שביצע במהלך 20 השנים האחרונות. המידע יסייע לחברה בפיתוח פעילות רוח נוספות ויחסוך לה זמן בביצוע מדידות עתידיות.

מולטימטריקס הודיעה לאחרונה כי חתמה על מזכר הבנות עם קבוצת משקיעים יהודים מקנדה בתחום האנרגיה והנדל"ן. המשקיעים מעוניינים לקחת חלק בפיתוח משק האנרגיה בישראל, והשקיעו כ-10 מיליון דולר בחברת מולטיגרין, כנגד הקצאת מניותיה של מולטיגרין בשיעור של 50% מהונה המונפק והנפרע.

לדברי אורי אומיד, מנכ"ל מולטימטריקס, "חתימת העסקה היא אבן דרך חשובה לתעשיית האנרגיה המתחדשת בכלל ולמולטימטריקס בפרט. לפני כשנה החלה החברה בתהליך הרכישה לאחר זיהוי הפוטנציאל הגלום באנרגית הרוח. ישראל התחייבה להגדיל את כמויות יצור האנרגיה המתחדשת כחלק מהסכם להצטרפות לארגון ה-OECD. שני משאבי האנרגיה העיקריים הקיימים בישראל הם אנרגית שמש ואנרגית רוח".

"היתרון הבולט של הרוח על השמש הוא שאנרגית הרוח אינה דורשת מימון בעוד המימון הועלויות הגבוהות של הפקת אנרגיה מהשמש מתורגמות בסופו של דבר על חשבון החשמל של האזרחים במדינה", אומר אומיד. "ברמת הגולן קיימת איכות רוח מהטובות בעולם, נכס חשוב זה זמין בהיקפים גדולים במדינה".

לדבריו של אומיד, "כשהתחלתי את התהליך לפני כשנה הערכתי כי הסובסידיות הכבדות לארנגית השמש לא ימשכו לאורך זמן ואכן בתקופה האחרונה עולות שאלות לגבי כדאיותם של פרויקטים אלו ואף נודע על הכוונה להפסיק את המימון המסיבי לתחום. לאור זה, נראה כי המימון לאנרגית הרוח רק ילך ויגדל. תעריף אנרגית הרוח מקנה בטחון למימון הפיננסי של הפעילות לאורך זמן".

לדברי מולטימטריקס, על פי פרסומים בתקשורת המועצה הלאומית לכלכלה תציג השבוע תוכנית חדשה למכסות ייצור החשמל. כאשר משרד ראש הממשלה מבקש לקדם את האנרגיות המתחדשות המופקות מרוח ומביו-גז ולהפחית במידה ניכרת את המכסות לאנרגיה סולארית.

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy