פרסם אצלנו
צור קשר
יום שבת 20.04.2024
אמנון פורטוגלי מגיב לתגובת דרור טבת מכיל דשנים
01/07/2013 22:35

דרור טבת מזכיר החברה וראש לשכת הנהלה בכיל דשנים, הגיב למאמרי בצורה לכאורה מתונה והנקראת היטב. אלא שהיא בעיקרה תעמולה הכוללת חצאי אמת, מידע לא אמין, וחזרה לעייפה על טיעונים שהפרכו, בגישה שאם חוזרים על שקר מספיק פעמים הוא נהייה אמת. אני משוכנע שטבת מאמין בטיעונים שהעלה במאמרו. אלא שהוא, כמו עובדים בכירים ואחרים בחברה, אינו במצב לבדוק ולאמת את הנתונים ואת הטיעונים כפי שעוצבו ע"י יועצי התעמולה ויחצני החברה, להטיל בהם ספק, ולבטח לא בפומבי.

 תגובה לתגובת כיל

‏‏1 יולי, 2013

דרור טבת מזכיר החברה וראש לשכת הנהלה בכיל דשנים, הגיב למאמרי בצורה לכאורה מתונה והנקראת היטב.  אלא שהיא בעיקרה תעמולה הכוללת חצאי אמת, מידע לא אמין, וחזרה לעייפה על טיעונים שהפרכו, בגישה שאם חוזרים על שקר מספיק פעמים הוא נהייה אמת.  אני משוכנע שטבת מאמין בטיעונים שהעלה במאמרו.  אלא שהוא, כמו עובדים בכירים ואחרים בחברה, אינו במצב לבדוק ולאמת את הנתונים ואת הטיעונים כפי שעוצבו ע"י יועצי התעמולה ויחצני החברה, להטיל בהם ספק, ולבטח לא בפומבי.  

כך לדוגמה, טוען טבת בהקשר לאשלג ולמפעלי ים-המלח, שתקבולי המדינה מפעילותה של כיל (ממפעלי ים-המלח – DSW) הם כ– 41% מרווחיה של כיל לפני מס מפעילות כיל בארץ. הסיפור הזה, המנטרה של 41%, חוזרת ומופיעהבתעמולה של כיל, אלא שהיא אינה נכונה. 
הנתון של 41% נמצא במצגת של כיל לשנת 2012 וכולל גם את הכנסות המדינה מהדיבידנדים שהחברה משלמת.  אבל 'נתח ממשלה' (GT) אינו כולל הכנסות ממיסוי דיווידנדים.
הכנסות ממיסוי דיבידנדים יתממשו רק אם כיל תחלק דיבידנד, ואם לא תחלק, כמו כשאינה מחלקת יותר מ־1.5 מיליארד דולר של רווחים 'כלואים' (1) לא יהיו לממשלה כל הכנסות מסעיף זה. 

להרחבה

לכתבה של דרור טבתhttp://www.energianews.com/article.php?id=17271


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy