פרסם אצלנו
צור קשר
יום שלישי 25.06.2024
הושג הסכם למימון היערכות לדליפות מהקידוחים בים
11/12/2012 10:21

לאחר לחצים רבים שהפעיל המשרד להגנת הסביבה, האוצר יעביר 22 מיליון שקלים שישמשו, בין היתר, להצטיידות בשתי ספינות בעלות אמצעים לטיפול בזיהום



לאחר לחצים רבים שהפעיל המשרד להגנת הסביבה, האוצר יעביר 22 מיליון שקלים שישמשו, בין היתר, להצטיידות בשתי ספינות בעלות אמצעים לטיפול בזיהום • בנוסף יוקמו שתי תחנות לחופי הים התיכון למניעת זיהום והמשרד יקלוט 9 אנשי מקצוע שיופקדו על ההיערכות לטיפול בזיהום מקידוחי הגז והנפט

מנכל"ית המשרד להגנת הסביבה, עו"ד אלונה שפר (קארו): "אסור להמשיך להסתמך על המזל וחייבים להיות ערוכים לתקלות שיתרחשו בקידוחים ויגרמו לאירועי זיהום קשים. ההסכם שהושג מאפשר לנו להמשיך ולקדם את פעילות הקידוחים במקביל לבניית מערך טיפול בזיהום שייתן מענה מהיר מקצועי באירועי חירום"

בעקבות לחצים שהפעיל המשרד להגנת הסביבה, נחתם אמש הסכם עם האוצר לפיו יוקצו 22 מיליון שקלים להיערכות מדינת ישראל לטיפול בזיהום מהקידוחים בים. ההסכם הושג לאחר שהמשרד להגנת הסביבה איים כי לא יתמוך בוועדות התכנון בהקמת קידוחי נפט לחופי ישראל.
התקציב שיועבר למשרד ישמש להקמת שתי תחנות למניעת זיהום ים בחיפה ובאשקלון שיפעלו 24 שעות, 7 ימים בשבוע. בנוסף, התקציב מתוכנן לשמש לרכישת שתי ספינות ייעודיות ללחימה בזיהום ים. ספינות אלה הן בעלות אמצעים לשאיבת דלק מהים ויכולת גרירה ושהייה ארוכת טווח בים הפתוח. מלבד זאת, יירכש גם ציוד נוסף לטיפול בזיהומי ים משמן.
על פי ההסכם, המשרד יאייש בשלב זה תשעה תקני כוח אדם מקצועיים שישמשו להפעלת הספינות והתחנות החדשות. יודגש כי בעבר ביקש המשרד להגנת הסביבה להעביר הצעת מחליטים בממשלה בעניין זה, אך היא נתקלה בהתנגדות משרד האנרגיה והמים.
בשל קידוחי הגז והנפט בים התיכון, יש צורך לפקח בים התיכון עד לטווח של כ-150 ק"מ מחופי הארץ. מלבד הקידוחים, בכל רגע נתון, מצויות במימי הים התיכון כ- 2000 אוניות סוחר. כ- 60 תאונות ימיות בממוצע מתרחשות מדי שנה בים התיכון מהן כ- 15 גורמות לזיהום הים בשמן. על מנת לבצע עבודה זו ביעילות, יש צורך להבטיח את קיומם של ציוד מתאים, כח אדם מקצועי וכלי שיט מצוידים כראוי כמתחייב מהסכנות הטמונות בפעולות החיפוש וההפקה של נפט וגז.

להלן תגובת החברה להגנת הטבע להסכם המימון להיערכות לדליפות מקידוחים בים, שנחתם בין המשרד להגנת הסביבה למשרד האוצר (מצורף למעלה):

"בחברה להגנת הטבע הדגישו בשנים האחרונות את החשיבות של המשאב הימי ואת הסכנות הפוטנציאליות של קידוחי גז ונפט והעלו את הנושא שוב ושוב לסדר היום הציבורי. בחברה להגנת הטבע מציינים כי אין חולק על כך כי לצד היתרונות הגלומים במציאת גז ונפט, מדובר בתעשייה בעלת סיכונים גבוהים ופוטנציאל נזק אדיר לים ולמדינת ישראל, ולכן הם מברכים על כך שהמדינה עושה את הצעדים הנדרשים לצורך הגנה ושמירה על המשאב הימי, וקוראים כעת למשרד להגנת הסביבה להשלים את החקיקה הנדרשת ביחס למים הכלכליים של ישראל, מחוץ למים הטריטוריאליים, על מנת שהמשרד יוכל להפעיל את סמכויותיו גם באזורים אלו."


 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy