פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 28.06.2024
ברייטסורס זוכה במכרז על פרוייקט בקיבולת 500 מגה וואט של טראסט סולאר
26/06/2012 06:10

חברת ברייטסורס המתמחה בפיתוח מתקנים תרמו סולאריים, הגישה היום את ההצעה הגבוהה ביותר במכרז לקנות את הפרוייקט הנטוש בקליפורניה של טראסט סולאר האמריקאית הנמצאת בהליכי פשיטת רגל.

חברת ברייטסורס המתמחה בפיתוח מתקנים תרמו סולאריים, הגישה היום את ההצעה הגבוהה ביותר במכרז לקנות את הפרוייקט הנטוש בקליפורניה של טראסט סולאר האמריקאית הנמצאת בהליכי פשיטת רגל. "ברייטסורס הוכרה כזוכה במכרז לפרוייקט פאלן (Palen Solar Power Project)" הודיעה היום החברה. "ברגע שבית המשפט יאשר את המכירה והתנאים ישביעו את רצון כל הצדדים, תושלם הרכישה." אף על פי, הזוכה במכרז עדיין לא נרשם ברשומות. כך מדווח אתר תשתיות.


פרוייקט פאלן, העתיד להיות ממוקם סמוך לדזרט סנטר בקליפורניה, צפוי להיות בעל קיבולת של 500 מגה וואט והוא אחד משלושת הפרוייקטים הבלתי גמורים שטראסט סולאר מתככנת למכור. הפרוייקטים האחרים הם פרוייקט בליית' במחוז ריוורסייד בקליפורניה, בהספק עתידי של 1000 מגה וואט – פרוייקט שעבר את כל אבני הדרך ובעל רישיונות מלאים בתוקף והיתרי חיבור לרשת ההולכה, ועוד פרוייקט של 500 מגה בעמק אמרגוס בנוואדה, שעדיין נמצא בשלבי התכנון.

סולאר טראסט תיכננה להשתמש במערכים של מראות טראף בפאלן כדי לרכז או שמש על צינור מלא נוזל על מנת לייצר אנרגיה בטורבינת קיטור וכל לייצר חשמל. ברייטסורס, הבונה את פרוייקט איבנפא בעלות של 2.2 מיליארד דולאר במדבר המוהבי בקליפורניה, משתמשת בטכנולוגיה אחרת. מערך מגדל האנרגיה מרכז את קרני השמש על בוילר בעומד בראש מגדל מרכזי, המייצר קיטור כדי לייצר חשמל.
סולאר טראסט הגישה בקשה להגנה מפני נושים ב-11 באפריל השנה כשנדרשה לשלם שכירות על שטח פרוייקט בליית' המשתרע על פני 28,000 דונם. החברה שהייתה מבוססת באוקלנד היתה יוזמה משותפת של חברת סולאר מילניום שפשטה את הרגל ויצרן הפלדה פרוסטאל הגרמנית.

ב-15 ביוני השנה אישר בית המשפט את ברייטסורס כמובילה בהתמחרות בפרוייקט פאלן ואישר לחברה להגיש הצעת מינימום אותה מתמודדים אחרים יוכלו לעקוף. המחיר עשוי להיות עד 30 מיליון דולר, אם כל התשלומים העומדים ישולמו – כך על פי מסמכי בית המשפט. שימוע לאישור המכירה יתקיים ב-27 ליוני. הצעות לפרוייקטים הנותרים טרם פורסמו על ידי בית המשפט.

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy