פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 27.06.2024
המשרד להגנת הסביבה מביע צער על אישור הוועדה המחוזית להפקדת כל תוכניות קידוחי מגד הנוספים ויפעל לשינוי ההחלטה
21/05/2012 22:09

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן: "לתעשיית חיפושי הנפט יכולות להיות השלכות כלכליות חיוביות, אך לפני הכל יש לה בוודאות נזקים סביבתיים שעלולים להיות בלתי הפיכים ומצער שמשרד האנרגיה אינו מתווה מדיניות ברורה ולא קובע סדר עדיפויות"
 


השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, דורש כי בטרם יאושרו קידוחים נוספים, משרד האנרגיה והמים יכין תסקיר השפעה אסטרטגי שיבחן את חלקם של קידוחי נפט בסל הדלקים, וההשלכות ארוכות הטווח של ניצול מקורות האנרגיה • השר ארדן: "קידום הקידוחים בלי אבחנה יפגע בעתודת הקרקע הירוקה הגדולה העוטפת את גוש דן וימנע ממיליוני תושבים את הנגישות לפעילויות פנאי ונופש במרחבים פתוחים"

הוועדה המחוזית מרכז אישרה היום, על אף התנגדותם של משרדי הגנת הסביבה והבריאות, את הפקדת התוכניות לקידוחי מגד 6-8 באזור ראש העין. בין היתר, התנגד המשרד להגנת הסביבה לאישור בשל רגישותו הסביבתית הרבה של אזור הקידוחים ולנוכח פוטנציאל הפגיעה הקשה מקידוחים אלה לשטח ולתושביו. ארדן המשרד להגנת הסביבה לא רואה מקום לאשר קידוחים נוספים בטרם תגובש מדיניות לאומית למשק האנרגיה שתיבחן את מכלול השיקולים והשפעות הקידוחים על הסביבה.
בתוך כך, פנה היום השר ארדן לשר האנרגיה והמים, עוזי לנדאו, בבקשה כי יוכן, בשיתוף המשרד להגנת הסביבה, תסקיר השפעה אסטרטגי בעניין ניצול מקורות האנרגיה של ישראל. מטרת התסקיר הינה להתוות מדיניות ממשלתית הכוללת, בין היתר, גם בחינת חלקם של קידוחי הנפט בסל הדלקים ובחינת ההשלכות ארוכות הטווח של הקידוחים השונים. תסקיר שכזה הינו כלי מקובל במדינות המפותחות וטרם נעשה בו שימוש בישראל.
בין היתר ייבחנו בתסקיר ההיבטים הבאים:
 הסיכונים הפוטנציאלים של הקידוחים לבטיחות משאבי המים.
 משמעויות אקולוגיות מצטברות.
 הסיכונים במקרה של תקלה, ומניעתם.

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy