פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 28.06.2024
הפחתה משמעותית בהיקף המכסות והתעריפים
07/02/2012 07:36

בתחום המערכות הסולאריות העסקיות (15-50 קילווואט) אושרה מכסה של 30 מגהוואט בלבד בתעריף של 90 אג', בתחום המערכות הסולאריות הביתיות (עד 15 קילווואט) אושרה מכסה של 20 מגהוואט בתעריף של 1.20 אג'.

מליאת רשות החשמל התכנסה אתמול(שני) לדיון בשימוע אודות המכסות והתעריפים למערכות סולאריות פוטו וולטאיות, בתום ישיבה ממושכת התקבלה החלטה על הפחתה משמעותית בהיקף המכסות והתעריפים. בתחום המערכות הסולאריות העסקיות (15-50 קילווואט) אושרה מכסה של 30 מגהוואט בלבד בתעריף של 90 אג', בתחום המערכות הסולאריות הביתיות (עד 15 קילווואט) אושרה מכסה של 20 מגהוואט בתעריף של 1.20 אג'. כך מדווח הפורטל תשתיות.

אך הגזירה הקשה ביותר מבחינת היזמים היא נושא שעון הצריכה, רשות החשמל קיבלה החלטה כי יזמים שאין ברשותם שעון צריכה תלת פאזי בן שנה לפחות לא יוכלו להגיש בקשה עבור מערכת סולארית עסקית, בסיס ההחלטה שהתקבלה ברגע האחרון הוא בטענה כי יש להתאים את הייצור לצריכת החשמל המקומית כך שרק על גג מבנה בו הייתה צריכה מוגברת של חשמל ניתן יהיה להקים מערכת סולארית. החלטה זו התקבלה בתחושות קשות בענף הסולארי היות ויזמים רבים השקיעו עשרות אלפי שקלים בהשבחת גגות ובהסדרת שעוני החשמל וכעת רואים איך כספם יורד לטמיון. על פי הערכות, החלטה זו מוציאה מהמשחק עשרות מגהוואט של מערכות על גגות.מנכ"ל איגוד חברות אנרגיה מתחדשת, איתן פרנס אמר כי "עושים עוול עם צרכנים רבים שנכנסו להסדרה ציבורית והשקיעו כספים רבים מתוך אמון ברגולציה הישראלית, איגוד חברות אנרגיה מתחדשת בישראל מתכוון לפנות לועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת כדי להעלות את הנושא לסדר היום הציבורי"

 

 


מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy