פרסם אצלנו
צור קשר
יום חמישי 27.06.2024
פרס אוסקר כפול למגדל הירוק "עזורי אקו טאואר"
09/01/2012 17:25

בניין המשרדים האקולוגי של ת"א זכה בפרס אוסקר של ענף הבניה בתחרות "המצויינות בענף הבניה והתשתיות" של התאחדות הקבלנים. לראשונה: בניין ירוק זוכה גם בקטגוריית "בנייני משרדים


חדשות טובות לסביבה ולענף הנדל"ן: לראשונה, בניין אקולוגי זוכה במקום ראשון בתחרות טקס האוסקר - המצויינות בענף הבניה והתשתיות של התאחדות הקבלנים.
אמש, 8 בינואר קיבל "אקו טאואר", מגדל המשרדים הירוק הראשון בת"א, בעל תקן מחמיר לבניה ירוקה, פרס אוסקר על מצויינות בבניה – מקום ראשון בקטגוריית בניה ירוקה, וכן ציון לשבח בקטגוריית בנייני משרדים. לדיירי הבניין מובטח חיסכון של לפחות כ-15% בעלויות השוטפות בזכות התייעלות אנרגטית וחיסכון באנרגיה, כמו גם חיסכון של 5 מיליון ליטר מים בשנה.

הטקס החגיגי התקיים בירושלים במלון קראון פלאזה, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר השיכון אריאל אטיאס, נשיא התאחדות הקבלנים ניסים בובליל, אלי יונס מנכ"ל בנק מזרחי טפחות. ומנכ"ל התאחדות הקבלנים מוטי כידור.

בניין עזורי אקו טאואר הוקם על ידי חברת "אחים עזורי" בשיתוף עם חברת "נקרה החזקות". הפרויקט מוסמך לתקן Leed Gold האמריקאי לבניה ירוקה והינו מגדל המשרדים הראשון בת"א בעל תקן מחמיר זה, והשני בישראל בכלל. הוא מוקם ברחוב המסגר 34 וחומה ומגדל בת"א, במסגרת תוכנית התחדשות עירונית שיעבור האזור כולו. בפרויקט ייבנו סה"כ 21 קומות בשני שלבים.

לדברי רונן עזורי, מנכ"ל חברת אחים עזורי, "כשרקמנו את חזון הבניין הירוק לא חשבנו בכלל על תחרויות או פרסים, אלא על איכות חיים גבוהה ובריאה לדיירי הבניין, ועל תכנון וביצוע מודעים לסביבה תוך שימוש מינימאלי בצריכת אנרגיה אנו מברכים על כך שהתאחדות הקבלנים מכירה ומוקירה את השיקולים הללו, בתור האלמנטים החשובים באמת בבניין משרדים המיועד לאכלס מאות ואלפי אנשים השוהים בו שעות ארוכות מדי יום."

לדברי מנכ"לית המועצה הישראלית לבניה ירוקה, הילה ביניש: "זכיית בניין משרדים ירוק במקום הראשון הינה הישג משמעותי אשר מעיד על שינוי תפיסת עולם לגבי מהו בניין משרדים אידיאלי. המצוינות היא לאו דווקא בפאר של הבניין אלא בהסתכלות רחבה יותר שמבטאת עקרונות של קיימות, בריאות, יעילות וחיסכון .אנו צריכים להמשיך ולהטמיע את עקרונות הבניה הירוקה בקרב קבלנים ויזמים. אנו מברכים את עזורי על זכייתו ופועלו יוצא הדופן ביזום והקמת סביבת עבודה איכותית ובת קימא בישראל."

עזורי אקו-טאוור תוכנן ונבנה מתוך חזון של הקמת מגדל משרדים ייחודי בתכנונו הארכיטקטוני, וירוק באופיו התכנוני, החזותי והאורבאני. דוגמאות לאלמנטים האקולוגיים ששולבו בבניין הן:
חיסכון במים תוך יישום מערכות אגירה ומיחזור
של כ-16 אלף ליטר ביום, ייצור חשמל באמצעות תאים פוטו-וולטאים, ואוויר צח ומיזוג אוויר באמצעות הזרמת שתי החלפות אוויר צח מקורר בתוספת מערכת מיזוג מחלקת עומס. לדיירי הבניין מובטח חיסכון של לפחות כ-15% בעלויות השוטפות וחיסכון של 5 מיליון ליטר מים בשנה. התכנון הארכיטקטוני כולל שטחים פתוחים ומרפסות מגוננות בתפיסה של "גנים תלויים". בקומה ה-5 גן אקולוגי רחב ידיים (300 מ"ר) ובו שבילים, ספסלים ופינות חמד לרווחת העובדים. בין המרפסות לפטיו גשרים הצופים אל החצרות או אל המרפסות ומשמשים למעבר בין חלקי הבניין.
בבניין יושם מיחזור פסולת תוך הפרדת סוגי הפסולת לזכוכית, פלסטיק ונייר. כמו כן, הוקצה מקום לחניון אופניים, כדי לעודד הגעה למקום העבודה גם שלא באמצעות רכב ממונע, עם מקלחות צמודות, וכן חניון VIP לרכבים היברידיים וחשמליים. מעטפת הבניין חסכונית באמצעות זכוכית בידודית חכמה המאפשרת כניסת תאורה טבעית מקסימאלית, תוך סינון והפחתה של כמות הקרינה והחום הנכנסים לבניין.

שלב א' של הבניין החלוצי, 7 קומות ראשונות, אוכלס על ידי הדיירים הראשונים שבחרו בו כמשכנם: חברות ג'ון ברייס הדרכה, המי"ל (המרכז הישראלי לניהול) ו- GreenTech College – הנמנות על חטיבת ההדרכה של חברת ה- IT המובילה מטריקס. קומת הקרקע תאוכלס ע"י הזכיין הישראלי של מרצדס. בשלב ב', ששיווקו החל בימים אלה, ייבנו 14 קומות נוספות.

הדיירים, ג'ון ברייס הדרכה והמי"ל בחרו לקחת את החזון הירוק צעד נוסף קדימה, ומשרדי החברות מוסמכות בימים אלה לתקן LEED גם בשטחי פנים, מהלך שלא נעשה באף בניין בארץ.

למימוש חזון היזמים, גובש צוות מתכננים ויועצים מהארץ ומחו"ל, המתמחים בבניה ואדריכלות אקולוגית, ובתכנון וניהול מערכות אנרגיה מתחדשת.
הפרויקט תוכנן ע"י משרד האדריכלים OKA בראשות אורית וילדנברג-גלעדי וקרן ידווב, המתמחה בפרויקטים ייחודיים (כגון תכנון שגרירות ישראל בברלין), בשיתוף פעולה עם מר Guy Battle מלונדון, מומחה לקיימות מהמובילים בעולם, בעל נסיון רב שנים בפרויקטים סביבתיים, עמוס חלפון מחברת A.E.S, המתמחה במערכות שימור אנרגיה ואנרגיה חלופית, והאמן האקולוגי אדריכל אורי דה-בר. קבלנית המערכות בפרויקט היא "דלקיה", חטיבת האנרגיה של תאגיד איכות הסביבה "ואוליה" ישראל.

רונן עזורי מקבל את הפרס משר השיכון אריאל אטיאס וממנכ"ל בנק המזרחי אלי יוניס



מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy