פרסם אצלנו
צור קשר
יום שישי 28.06.2024
הפרויקט הסולארי המוניציפאלי הגדול בישראל יצא לדרך :
29/08/2011 13:37

כ-50 בתי ספר ומרכזים קהילתיים ברחבי ירושלים יפתחו את שנת הלימודים החדשה עם מערכת סולארית ירוקה הפאנלים הסולאריים מאפשרים ייצור חשמל תוך שימוש באור השמש ומכירתו לחברת החשמל, כאשר על פי ההערכות צפויה המערכת להפיק כ- 2.5 מגה וואט חשמל בשעה
הפאנלים הסולאריים מאפשרים ייצור חשמל תוך שימוש באור השמש ומכירתו לחברת החשמל, כאשר על פי ההערכות צפויה המערכת להפיק כ- 2.5 מגה וואט חשמל בשעה
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
עיריית ירושלים באמצעות חברת מוריה, החברה לפיתוח ירושלים, החלה בהתקנת מערכות פוטו-וולטאיות על גגות בתי ספר ומרכזים קהילתיים ברחבי העיר. הפרויקט כולל התקנת כ- 50 מערכות סולריות בהיקף כספי של כ- 35 מיליון ש"ח. למרות עלויות ההתקנה הגבוהות, אמורה ההשקעה להחזיר את עצמה בתוך פחות מעשר שנים.

עד לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב יסתיים ביצוע הגגות בכ-50 גגות בתי ספר ומרכזים קהילתיים. עד כה חוברו לחברת החשמל המערכות של בתי ספר דוגמת: דנמרק, קשת , בית חינוך, גימנסיה, גאולים, פולה בן גוריון, דרכי נעם, נעורים. כמו כן במסגרת הפרויקט תשולב מערכת לימודית סולארית בכל בתי הספר להעשרת התלמידים בתחום האנרגיות המתחדשות.

הפרויקט מנוהל על ידי מוריה, החברה לפיתוח ירושלים, בשיטת הרכישה הכוללת, תכנון, התקנה, הפעלה ואחזקה על ידי קבלן זוכה במכרז. חברת החשמל אישרה את הקמת המערכות המתוכננות ואת ההתקשרות עם מוריה לתקופה של 20 שנה.

ענבר אנרגיה סולרית, מקבוצת פ.ק. גנרטורים, הינה הראשונה מבין שלוש הספקיות הזוכות במכרז מוריה להקמת המערכות הסולריות, אשר החלה בהקמת המערכות. ענבר תתקין מערכות בהיקף כספי של כ- 10 מיליון שקלים. במסגרת הפרויקט תתוקן גם מערכת תצוגה לתפוקת המערכת בחלק ממבני הציבור בהם תותקן מערכת לאנרגיה סולרית. המערכת תציג בזמן אמת את ביצועי המערכת על גבי מוניטור אשר יוצב במיקום מרכזי במבנה.

הפאנלים הסולאריים מצמצמים באופן משמעותי את השימוש בחשמל המיוצר באמצעים מזהמים וכך תורמים להפחתה בכמות פליטות גזי החממה. מדובר בפרויקט "ירוק" שמטיב עם הסביבה והאדם. הפקת החשמל באמצעות מערכות סולאריות אינה מזהמת או פוגעת באיכות הסביבה וידידותית לגמרי לאנשים בסביבתה. על פי ההערכות צפויה המערכת להפיק כ- 2.5 מגה וואט חשמל בשעה.

סגנית ראש העיר לתכנון וסביבה, נעמי צור אמרה: "הפאנלים הסולאריים מצמצמים באופן משמעותי את השימוש בחשמל המיוצר באמצעים מזהמים וכך תורמים להפחתה בכמות פליטות גזי החממה. כזכור, עיריית ירושלים חתומה על אמנת פורום ה-15 המחייבת אותה להפחית את הפליטות בעשרים אחוז עד לשנת 2020. תפקידנו כעירייה הוא לעשות כל שניתן בכדי להביא אותנו ליעד הזה".

אלכס ויסמן, מנכ"ל מוריה, החברה לפיתוח ירושלים מציין כי: "חברת מוריה מחויבת לשמירה על הסביבה ונחושה לקדם פרויקטים ירוקים, לשיפור איכות חיי תושבי הבירה. אנו שמחים כי פרויקט חשוב זה יוצא לדרך ומקווים להביא להשלמתו במהירות האפשרית, לרווחת ציבור תושבי הבירה". את הפרויקט תוביל חברת הנדסה ירוקה בע"מ.

מחירי סחורות
מדדי נפט וזהב
EIA today in energy